07 January 2011

Sahabat.... dirimu semakin jauh...

Sahabat.....
kau ku kenali sejak pertama kali aku disini...
engkau sgt ceria, sgt baik, sgt pandai melayan aku sbgai rakanmu,
Setiap hari aku bersamamu membuatkan diriku terasa ceria sentiasa.

Sahabat....
Tika kau sakit, tika kau sedih, tika kau geram...
Aku tidak bersamamu..
Maafkan ku wahai sahabat.
Memang inilah diriku sejak azali.

Sepanjang tempoh ku di sini,
aku kau layan seperti puteri,
kemana kau kan pergi,
wajib untukku mengikut mu.

Maaf, sahabat....
Aku tidak pernah dilayan sebegitu..
Sejak kecil aku hanyalah semut kecil,
yang hanya mengekori rkn2 kemana2 shj tnpa membantah.

Aku bukan seperti dirimu, sahabat...
Aku tidak senakal kamu, hai sahabat...
Aku ingin berdalih darimu...

waktu berlalu... hari demi hari....
mungkin kini baru ku tahu...
aku mungkin hanya membebankan rakan2ku...
aku ambil keputusan untuk kuatkan diriku...
agar aku tidak alpa lg..
seperti sebelumnya...

aku lihat kau bahagia...
mungkin kerna aku tiada lagi disisimu...
ya... aku merasakannya...
dengan ku kau tak sebahagia itu...
aku terima seadanya...
aku pun bahagia bersendirian...
seperti sebelum aku mengenal dirimu.

Terima kasih, sahabat...
sekurang-kurangnya kau faham...
siapa aku sebenarnya...

1 comment:

ziera said...

ditujukan khas buat dia....
Terima kasih atas segalanya.... :)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...