02 May 2011

Cabaran Minggu 2: Kalau Saya Seorang Pengarah Filem

Asslamualaikum...
Yeah... Untuk hari ni.. nak update entry dengan post yang bertajuk

Kalau Saya Seorang Pengarah Filem

iaitu tajuk untuk Cabaran Minggu Ke 2 anjuran 100penulis.com

****************************************

Nak jadi pengarah ni memang tak pernah terfikir di benak fikiran saya kerana bukan senang untuk saya menjadi seseorang seperti itu...
Sebelum itu, mari kita lihat apakah yang dimaksudkan dengan perkataan PENGARAH FILEM..

PENGARAH FILEM ialah seseorang yang kerjayanya memberi arahan kepada sesebuah kumpulan terutamanya untuk memproduksikan sesebuah filem...

Pengarah filem ni perlulah seseorang yang kreatif terutamanya dalam menyelami kehidpan dan perasaan masyarakat untuk menghasilkan filem yang berkualiti tinggi dan mendapat tempat dimata masyarakat sekitar..

Walaupun ia amat mustahil untuk saya menjadi seorang pengarah filem, namun untuk pengetahuan, saya pernah cuba-cuba untuk mengarah satu cerita pendek yang hanya dilakonkan oleh dua orang adik saya....
Jom tgk video ni:


****************************

Apa kata anda???
Kualiti memang xde..
Cuma Moral of this story hanyalah, jangan lupe basuh kaki sebelum tidur.. hehehe~~

Okey....
Seandainya saya adalah seorang pengarah filem, saya akan cuba untuk menggabungkan semua elemen-elemen seperti persahabatan, kekeluargaan, pelajaran dan kerjaya dalam satu cerita tersebut. Seperti kebanyakan filem-filem yang telah dihasilkan la...

Tapi, saya akan cuba menggabungkan sedikit elemen alam fantasi supaya ia dapat menarik minat dan perhatian golongan kanak-kanak... Contoh yang terbaik adalah seperti Filem Magika.. Penuh dengan fantasi dan cerita dongeng, namun ada terselit banyak nilai2 murni dan pengajaran.... Elemen-elemen kekeluargaan juga terselit dalam filem ini....

Saya juga akan menyelitkan sedikit elemen tari menari dan nyanyian dari golongan kanak-kanak.. Ini akan lebih menjadikan filem saya lebih menerik dan tertarik...

Nak promote lagi satu video klip arahan saya la...

***********************

Thats all ape yang saya nak kongsi hari ini...
By the way.. Like this week's TITTLE... hehe...
Thanks to 100penulis.com yang sudi baca yep..
^_^


So, kepada sesiapa yang nak join...
Sila-silalah klik link ni:

http://www.100penulis.com/2011/04/cabaran-30-minggu-latihan-menulis.html



nak tag mereka ni:

.: sangat setia :.
Coretan Mata Pena
Faziera193

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...