24 April 2011

Cabaran Minggu 1: Kalau saya diberi RM100 sekarang, saya akan..

Assalamualaikum pembuka bicara...
Hye blogger2 sekalian terutamanya kepada penganjur
(sila klik link biru ni klu berminat...)

Cabaran 30 Minggu Latihan Menulis


Hari ini, saya tergerak hati nak join cabaran ni..

*************************

Tajuk Pertama cabaran ni adalah

Kalau saya diberi RM100, saya akan....

Okey,


First sekali klu dapat RM100, saya akan tanye adik2 saya kt rumah:
"Nani, Akim.. korang nak RM100 tak??"

Kalau jawapan diorang cmni:
"Nak!!! Mestila nak!"

Saya tanpa teragak2 bg je keseluruhan duit tu kt diorang...
Kak Long yg baik kn?? hehe~~

****************************************
ATAU

Tetibe ade org bagi Rm100 kt saya..
"eh2... RM100... Terima kasih..."

Pastu malam pun tiba.... Tengah2 tgk TV..
"Adik SiPolan bt SiPolan telah menghidapi penyakit barah hati dan memerlukan bantuan kewangan sebanyak Rm30,000 sebagai pembiayaan untuk pembedahan.
Doktor berkata bahawa adik ni perlu dibedah secepat mungkin"

"Subhanallah... Dengan ikhlas hati, saya mendermakan RM100 ni kt adik yang memerlukan ni"

****************************************
ATAU

kt kedai makan....
"kawan2... ari ni saya dapat RM100... so, korang order je la ape2.. saya bayar!!"


-THE END-

PS: sorry.. idea kurang mmberangsangkan....


tag:
ana farhana
h.a.b.e.e.b.a.h t.a.h.i.r

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...