23 April 2011

Terharu... Abah saya concern pasal saya...!!

Ring3!!!!!!

Saya: Hello, asslamualaikum...

Abah: Wlkmslm... haaa... wt ape tu?? dh mndi? dh solat? dh mkn?

Saya: oopppsss... baru nak g mndi...~ knp, bah? (dgn nada confuse)

Abah: Em... Abah nk tanye. Awak ade duit lagi ke tak??

Saya: Em.. ade, tp dlm purse ade RM50 je.. Dlm CIMB ade RM21... hihihihi..

Abah: tu la.. abah ingat nak transfer kt awak sikit... tp CIMB Klik ni cm ade problem plak... Lain kali je la ek abah bank in kn....

Saya: ohooo... ye kot... hihi... terima kasih, ye, abah.. ^^

Abah: dah2.. g mandi...

Saya: Baik... terima kasih, asslamualaikum

****************************

Saya ni mmg cmni...
Duit dah abis bukannya reti nak mintak...
Kenapa ek??

Hmmm... ala... seganlah.....
duit PTPTN dulu byk saya dpt, tp cpt na abisnyer...
Nak wt cmne kn... Kos smkin tggi....
Lg2 sem ni siap kene beli baju dinner MAPURA...
Nak print thesis la..
Print nota la... mcm2 la...
Tu yg cpt abis duit saya tu....

*****************************



Just nak bgtau, setiap sem sjak sem 1 hinggalah sem 6 ni haa... cmni la.. ujung2 sem je, abah call tanye duit.. haha... selagi abah xcall tanye pasal duit, jgn harap sy nak mintak.. segan... Abah sabar ea... Along dah kerje nnti, Along bawak abah g jln2 mkn angin luar negara ek.. hehe... Lg satu kn, thanks tau sbb tiap2 bulan abah bank-in kan Rm20 kt Tabung Haji kitorg adik beradik.. At least ade gak smpnn dlm bank tu slain dr smpan sendiri kn...

Alhamdulillah sbb sejak kecik abah n mama dah ajar berjimat cermat and amalan menabung... ^_^


So... saya dah berazam dan bertekad untuk mulakan hidup baru nnti (ble dh start kerja)...
Nak rajin2 menyimpan daripada berbelanja...
Nk berbelanja pun, blnja ape yg ptut je... PROMISE!!!!

Tp yg penting, lpas ni nk kluarkan smua duit dlm ASB sbb nk pindahkan kt Bank Islam...
ASB tu terdedah dgn Riba dan Maisir.... MASYA ALLAH~
CIMB pun sama gak... Nak tukar kepada CIMB ISLAMIC.....
Maknanye, dividend yang saya dpt tu bukanlah sbb kadar faedah, (interest rate) tapi berdasarkan perkongsian keuntungan (profit sharing) yg dijalankan oleh bank2 ni....




So, Bila harta kita bersih, maka dapatlah kita hidup dalam keberkatan, kan...
Orite.....!!!
Time for Shut Down my lappy....

Selamat membaca dan Selamat Beramal juga Selamat Melakukan Perubahan!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...