21 April 2011

Kawan?? Ade ape dengan kawan?? Pentingkah mereka???

Assalamualaikum...
Hello there!!! Sihat?????
My topic that I would like to write as my entry today is about FRIEND!!!!
<<.....KAWAN....>>

*************************

Apakah maksud KAWAN????

(merujuk pada Kamus Dewan Bahasa Edisi ke Tiga)

1. sahabat, teman (dlm pergaulan sehari-hari), rakan
2. orang yg bersama-sama melakukan sesuatu (terlibat dlm kegiatan, pekerjaan, dll yg sama)

*************************

Sebenarnya, saya nak cerita sikit pasal kawan2 yang pernah muncul dalam hidup saya sepanjang 3 tahun saya di UPM ni.... (huk3.. xlama lagi kite smua akan berpisah.. dipisahkan oleh arus masa.. huwaaaaaaa~~~~!!!! nak nangis!!!!)

Okey3......
Kt UPM ni... saya ade 5 kelompok teman/sahabat, iaitu:

KELOMPOK PERTAMA

kelompok ni khas buat seorang insan yang sentiasa bersama saya sejak awal2 lagi saya di UPM smpai la sekarang... Pertama kali saya mengenal dia adalah ketika awal start kuliah....

Situasi perkenalan kitorg cmni la:
Masa ni kitorg baru turun dari bas nak g FAKULTI.

Dia: Hye... nak g kelas ape ek??
Saya: erk.. nak g kelas Prinsip Ekonomi..
Dia: owh.. kelas kt mana??
Saya: Kt DKEP8 (agaknye la)
Dia: eh... same la kite.. jom g kelas sama2..

*maka.. dari ctulah mulanya bibit2 perkenalan kami... Nama gurl ni NURUL ADILAH MUSRAN... lepas dari hari pertama kuliah tu, dia mula kenalkan saya dengan rakan2 dia yang lain seperti Nana dan Pija juga beberapa rakan2 yang lain... lalu, jadilah kami satu geng yang agak rapat... tapi sampai sem4 je kot... sbb lpas tu, kitorg dah terpisah sbb lain MAJOR....


KELOMPOK KEDUA

Kelompok ni adalah kawan2 yang saya mula rapat sejak sem2 hingga sem4 dimana group ni agak terkenal dengan gelaran G.O.T (Geng Org Tua) / G.O.P (Girls of Peace) kerana memandangkan majoriti ahli2 group ni terdiri daripada mereka yang lepasan diploma.. maknanya tua 3 tahun daripada saya la.. Okey.. group ni terdiri drpd Pija, Nana, Marni, Eifa, Anum, Nana, Ima & Dila.


KELOMPOK KETIGA

Kelompok seterusnya adalah cosmate2 yang lain.. Dimana, saya mula mengenali dan rapat dengan mereka2 ni bermula dari sem4 hinggalah kini (sem6). Kelompok ni pula terdiri daripada Yanie, Dila Daud, Dila Md Nor & Dila Musran.
Nak bg nama group ni group banyak Dila la.. hek3....


KELOMPOK KEEMPAT

Kelompok seterusnya adalah rakan2 saya dalam SUKSIS... Alhamdulillah syukur sebab ditakdirkan JOIN SUKSIS sebab dapat mengenali pelbagai jenis org dari pelbagai course dengan bermacam2 perangai dan sikap..

Namun begitu, saya ni mula agak rapat dengan group SUKSIS sejak sem4 kot... sebabnye, saya ni jenis yang pendiam.. Sape nak bercakap dengan budak pendiam kn?? hehe... lg satu, saya ni tak pndai berkawan. tu pun kene tggu org len tgur dulu, barulah saya start bercakap.. btw.. first sekali, saya kenal 2 org bdk ni masa kt SUKSIS n agak rapat dengan diorg.. tu pun sebab diorg ni COSMATE saya.....


dan lama kelamaan, saya mula diterima oleh kawan2 suksis yang lain... ni gambar rakan2 suksis yang sentiasa bersama terutamanya setiap Rabu, Sabtu dan masa cuti panjang dimana kami akan melakukan pelbagai aktivti bersama tak kira buat sendiri atau anjuran KOR SUKSIS UPM.


KELOMPOK KELIMA

Yang ni pulak adalah lg sorg kawan baik saya.. Dia ni pun selalu jugak bersama2 dengan saya sepanjang 3 tahun kt UPM ni... Actually, dia ni bukan budak UPM, tapi student UNIKL.. tp wat UPM ni cm U bapak dia.. hehe.. jgn marah ea... :)

kitorg selalu mkn same2 kt Putra Fc (katanya mknn kt cni murah n byk... xsama cm kt tmpat dia..).. selain tu, kitorg pun selalu jog sama2 kt Bukit Expo (dia seronok tgk suasana UPM yang penuh dgn pokok2.. katanya cm kt kampung)... Kitorang pun pernah gak lepak kt library (blokB) same.. masa dia sem1 n sem2 dulu, dia selalu mintak tlg saya ajar MATH.. Dia plak berfungsi sebagai pemberi nasihat kepada saya (ala2 cm seorg abg la...)

ehem2... utk pengetahuan.. dia ni my X-BF... kedah mai... tp kitorg kawan cm biasa je skrg ni... wt pe nak layan perasaan kn?? wt biasa2 sudah~~~ hehe... kalau ade jodoh.. ade la.. kalau xde.. nak wt cmne... hehe... contohi la saya... :P





PS: kalau ade sape2 yang tertinggal... I just wanna say sorry.. :)

Akhir kata... Saya sayang kawan2 saya... Kawan sebenarnya sangat penting dalam hidup kita.. terutamanya bila kita susah dan juga bila kita senang.. Bagi saya.. kawan la yang membuatkan saya rasa lebih confident untuk dalam menjalani hidup.. Terima kasih kawan2... Semoga persahabatan kita semua akan berkekalan hingga ke akhir hayat... INSYA ALLAH!!!!



5 comments:

NurAmal said...

syg kwn jugak.. ^^

najah hijriah said...

aku masuk dlm kelompok mane>?? hehe
btl2 we r suck without any friends..!
so, sayangi kawan2 anda=)huhu

ziera said...

ana.. you are kelompok keempat le.. hehe...

friends are very important!!!!
LOVE FRIENDS SO MUCH!!

依之汉 said...

semoga perjalanan yang baru diteruskan dengan jayanya.

ziera said...

terima kasih.... ^>^

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...