12 May 2011

Bile ade pertemuan... mesti ade...............

Assalamualaikum n salam sejahtera...
Mood aku ari ni.... "SEDIH"
Nak tahu kenapa???

JOM BACA KISAH AKU NI>>>

***************************
"UPM TERSAYANG"

Aku mula kenal UPM pada July 2008... Masa tu baru dapat tawaran masuk U.. Tipulah kalau aku takde perasaan langsung kn.. Ye.. Sangat2 happy sebab pengorbanan (yg tak seberapa masa SPM) aku akhirnya berbaloi sehingga membuatkan aku berjaya masuk U.. Alhamdullilah.. Terima kasih Ya Allah sebab beri aku kesempatan kecapi hidup sbg pelajar U... Kalau di lihat balik.. Ramai jugak rakan satu taman n satu sekolah denganku tak berjaya ditempatkan di IPTA... Terpaksa la diorang menagih simpati masuk IPST yg serba mahal tu....

"Pelajar U"
3 tahun aku jadi seorang pelajar U.. Bangun pagi, g kelas, balik kelas, g lunch, duk bilik, wt assignment (group n individu), pastu siap2 g dinner plak dan diakhiri dgn tidur... Everyday I did same things... Cume start dari sem 4 (klu tak silap) dah rajin g keluar jln2... lg2 dgn Dila Musran... Sebabnye time tu dia dah start bawak kereta.... Xpun dengan Nana... dak 2 ekor ni memang rajin bejalan.. Aku plak pntang diajak....
OK! Aku akui, aku suke tidur awal xseperti kawan2 yg lain... study n wt assgnmnt smpai lewat mlm.. Mama pesan, malam wktu kite tidur.... kalau nk berjaga gak, tidur dulu 2-3 jam.. pastu bgun la.. of coz mata kite segar time tu... Ape2 pun semua tu dah berlalu..
Happy, tension, sedih semua ade...

"Kawan-kawan"

Nak citer pasal kengkawan ni, setiap tahun aku bertukar2 geng (ceh.. ckp cm ade geng je kn)..
Yang penting dari sem 1 sampai la sem 6.. Dila Musran la yang sentiasa disisi aku... Tak pernah gaduh2 k.. Bagus kan...
Sem 1-3, aku bergeng dengan GOT (Geng Org Tua)...
Kak Eifa, Kak Marni, Kak Pija, Kak Anum, Kak Iema, & Nana...
Sem 4-6, Geng kite2 aje..
Yani, Dila Daud, Dila Mohd Nor & Juwita...

Tapi, selain dari diorang ade gak kengkawan2 yang lain, cume aku state kn yg mane aku agak rapat je.....

Last2 sekali, kak Ila... dialah yang melayan karenah kitorang berjalan2 n happy2 kt sekitar UPM n Serdang... Dengan kamera DSLR yang sentiasa dia bawak itulah, kenangan kami bersama dapat dirakam....

Lepas ni, tgk gambar je la kt rumah sorang2...
Semua ini menggamit memori indah..

"Pensyarah yang baik hati"

Tak sempurna la kan kalau amik Degree tanpa Pensyarah yang baik hati... Menabur bakti kepada anak2 bangsa di UPM...

Terima kasih kepada semua pensyarah yang mngajar student2 Bac. Pentadbiran Perniagaan dan tak lupe jugak yang mengajar matapelajaran2 Finance....

Bg aku, markah2 yang aku dapat sepanjang 3 tahun aku disini, semuanya atas simpati pensyarah2 aku... Tanpa perasaan simpati mereka, mungkin aku sukar nak capai CGPA (sblm rsult sem6) 3.333 tau..... Thanks A Lot!!!!









"KTP yang amat selesa"


Kolej Tun Perak Kolej Ku Terkenal...
Di sinilah bermulanya...
Warisan Pembela Bangsa..

Ni antara lirik lagu kebanggaan kolej aku...
Kolej Tun Perak adalah kolej paling strategik..
Dengan kedudukan strategiknya yg berhadapan dengan Foodcourt dan Pusat Kesihatan Universiti, membuatkan aku rasa sangat2 bersyukur sebab dijodohkan dengan KTP...
Lagi2 dpt join SUKSIS.. pergh.. memang terbaik la... tak payah nak duk fikir pasal stay kolej.. terjamin 3 tahun dpt menetap di kolej, k...
Tapi, tu dulu.... sekarang ni, peraturan dah agak ketat ckit... sape tak aktif kolej, kene wt rayuan utk stay.. tu pun tgk pd budi bicara fellow..... hmmm.....~

Blok Tuah adalah tempat aku menginap..
1st & Final year dpt TOP FLOOR..
2nd year dpt SECOND FLOOR...
OK la tu.... tinggi tapi bagus utk stamina aku... hehehe....

*****************************

Actually... aku tgh update blog ni masa kawan2 aku tengah mengemas...
Nak balik rumah dah selepas 3 hari bersama2...
Jln2 amik gambar sekitar Serdang n UPM....

GooD LuCk Kengkawan semua...
Yang pasti, kite perlu berpisah...
Dah menjadi adat kn...
Setiap pertemuan pasti ade perpisahan...

Semoga kalian berjaya peroleh kerja yang bagus2 dengan Ijazah yang sama2 kite bina selama 3 tahun disini..... ^_~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...