24 July 2012

First time beli handphone baru sendiri....

Assalamualaikum...
Korang dah lunch???
Eh2.. lupe... PUASA la... hihi....

Tadi & semalam rakan sekerja berbangsa Cina banyak kali tanya...
"Ziera... U tak mau pergi makan ka?"
"Saya PUASA..."
"Apa... aiye... sudah PUASA ka??"
"Ye la.."
"U selalu makan bila maa???"
"Pagi2 la... I bangun pukul 0430... masak2 then makan...."
"oooo.... then bile lagi u boleh makan maa??"
"Selalu nye pukul 7.30 malam nanti la..."
"Aiya... tak lapar ka?"
"Kan I dah makan tadi pagi.... So, boleh la berthan... tapi sekarang I sudah rasa manyak lapar..."
"Waaaa... kalau I jadi U, tak boleh minum air & makan, I boleh sakit woo..."

Hehe... Itu antara dialog saya & rakan sekerja saya la...
________________________________________________________________________

Sebenarnya, saya nak cerita sikit....
Saya dah ada HANDPHONE baru.... hehe....
Sebelum ni saya dah pernah pakai Nokia (lama & xnmpk dah kt kdai skrg ni).
Then, abah saya offer iPhone sebab ade kawan sekerja dia nk jual... Sbb saya tak prnah memiliki handphone canggih, so saya pun grab the offer la... Org tu jual RM480 utk iPhone 3G....
Ye... 3G je...

iPhone tu best sebenarnya... macam handphone2 yg lain gak... saya jadikan iPhone tu cm GAME saya.. So saya download la banyak2 game utk dimain ketika bosan..... Smpailah satu masa saya rasa bosan sebab henset kononnya canggih tu sangat susah nak dimasukkan lagu.....

Sampai la satu hari, saya terpandang SONY MOBILE post gambar SONY EXPERIA U dekat wall Facebook saya.... Wah... nmpak macam menarik... Terus saya berminat nak memiliki henadphone tu...
Cube tengok ni::












Entah kenapa setiap hari ketika LUNCH HOUR, saya akan buka wall FB si SONY... Umpama Experia U ni mengajak saya bermain2 dan memiliki dia.... Haha....

Sampai la satu hari, saya menyatakan hasrat saya kepada abah yang saya nak beli henset baru...

"Abah... Kite nak beli enset baru la... Sony Experia U..."
"Abis tu... iPhone tu nak bagi siapa?"
"Errr.... bagi la adik2.. Nani ke... Akim ke..."
"Adil ke cmtu??"
"Hah??? Kenapa pulak?"

Saya pun terpikir... Kenapa pulak la abah cakap camtu? Pikir punye pikir.. At last saya dapat idea...
Better bagi kat Mama je.... Hehe.... Lagipun henset tu mahal jugak.....

Pada masa yang sama, lepas je saya menyatakan hasrat kepada adik2 saya.... Si Akim (adik bongsu) pula menyatakan hasrat nya nak memiliki iPhone saya tu... SAya rasa bersalah tapi tak bagitau dia pun yang saya nak bagitau mama.... Kesian dia... At last dia buat muka sbb henset tu dapat kat Mama...

Saya beli henset ni sehari sebelum berpuasa (20 Julai 2012). Berharga RM899.... Sanggup tu perhabiskan duit dalam Maybank sampai sekarang ni kekal je RM20 kt dalam purse.. Tengah tunggu gaji bulan ni.. Baru boleh bernafas sikit... Nasib baik tambang bas & komuter saya dah prepare awal2 lagi kt dalam Touch n Go... So memang tak pakai duit langsung la.. lagi2 bulan puasa... Tak payah pergi bazar sebab uwan & atok dah masak kan... Tinggal nak makan je... Untung betul jadi saya kan3...

Okey la... ni antara SPESIFIKASI henset baru saya, Sony Experia U.




Lepas je beli henset ni, berlaku la pertukaran hak milik henset antara mama & adik saya (Nani) sebab mama pun dah dapat iPhone.. henset lama dia (Sony Erickson) tu dia bagi kat Nani yang sebelum ni just pakai Nokia biasa je tanpa warna... Okey la tu... nani pun suke sebab pasni dia boleh amik2 gambar n masukkan lagu banyak2...

Okey la,,, LUNCH HOUR dah abis..... hehe....
Mau sambung keje...

Wassalam... ^_^







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...