03 March 2011

Kepastian.....

Semalam aku cuba untuk mendapatkan kepastian...
Sengaja aku memulakan perbualan melalui SMS...
Sudah sekian lama tidak bertegur sapa...

Dimulakan dengan bertanya tentang perkara basic sehinggalah ke perkara yang agak berat..
Semakin aku mencuba untuk mendapatkan kebenaran darinya...
Semakin dia mencuba untuk menengking aku...
"awak ni kenapa?? touching2 plak malam ni" katanya....

Walaupun kau sudah tidak ada perasaan terhadapku...
apakah salahnya jika kau melayanku sperti seorang sahabat...
yang layak untuk kau berkongsi kisah suka dan duka walaupun terpaksa menyakitkan hatiku...

Ternyata....
Aku bukanlah sahabat yang sering disebut2nya sebelum ini....
Seringkali dia memanggilku dengan gelaran sahabat sejati....
Namun... di mana sejatinya aku ini???

Adakah aku tempat kau mengadu kisah duka sahaja?
Bila kau xde duit,
Bila ada masalah dalam pelajaran,
baru nak berhubung dengan ku...


Ini kah sahaja gunanya aku sebagai seorang sahabat....???

Aku amat berharap agar kau tidak salah sangka....
Hadirku dikala ini bukan untuk meraih simpati cintamu...
Aku sudah agak matang untuk menghadapi semua ini....
Aku sudah boleh menerima semua ini sikit demi sedikit....
Aku harap kau faham~
___________________________________________________________
kepada yang berkenaan...
aku sudah tahu kisah sebenarmu....
aku hanya ingin kau menyatakan nya dari mulut kau sendiri...
Aku hanya ingin kau berkongsi kegembiraan denganku...
walaupun bukan sebagai seorang kekasih....
cukuplah kau menganggap aku sebagai sahabatmu....

Jika kau sudah bersedia..
Aku sedia mendengar berita kebahagiaanmu itu....

2 comments:

Eishal Nur said...

ermm..aku pernah melaluinya..kadang2 kita akan rasa macam nak suh dia simpan je words "besfrens" tu sebab dia kan cari kita bila saat duka jek,,tapi percayalah..kita jadi la seperti biasa kerana bila tiba saat duka menimpa dia..dia akn cari kita lagi n masa tu ada baiknya ko bagi ayat2 yg keras..bukan tanda protes atau benci tapi untuk menyedarkan tentang apa erti persahabtan dalam erti kata yang sebenar :) moga tabah melalui :)

Ziera Azlan said...

thanks, dear Ayu.....
Aku pun tak fhm la knp dia masih nak berahsia dgn aku ttg kebahagiaan dia tu....

mungkin sbb nak jaga hati aku...
tp aku tak kisah...
at least dia kene jujur...
kalau ade org len dlm idup..
just go on..
aku tak halang.... ^^,
aku lbih suke.. doakan kebahgiaan dia...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...